PPCD — FORŢA A TREIA , ÎNTRE COMUNIŞTI ŞI LIBERALI

La baza platformei politice a PPCD stă viziunea creştină asupra omului şi a lumii ca creaţie a lui Dumnezeu.

•    După alegerile de anul trecut a devenit evident că actuala guvernare liberală nu constituie o schimbare pozitivă în raport cu fosta guvernar e comunistă.
•    La baza întregii activităţi a coaliţiei de guvernământ stă logica confruntării.
•    Escaladarea conflictului între putere şi opoziţia comunistă aprofundează criza.
•    Societatea e împărţită în tabere beligerante.
•    Ţara are nevoie de stabilitate, de dialog şi de echilibru între forţele politi ce.
•    Criza politică adânceşte criza economică şi are consecinţe sociale deosebit de grave.
•    Atât liberalii, cât şi comuniştii au arătat egoism politic,  incapacitate de dialog şi nedorinţa de a găsi compromisuri rezonabile.
•    Interesele de partid în ambele tabere prevalează de-asupra celor naţionale.
•    Insistenţa de a-şi promova proprii candidaţi la funcţia de preşedinte al ţării a determinat criza politică.
•    Pe agenda partidelor politice trebuie să stea drept prioritate numărul unu problemele economice.
•    Reformele-cheie, pe care le aştepta societatea de la actuala putere, nu se fac.
•    Măsuri de stimulare a mediului de afaceri prin instrumente fiscale şi de creditare la dobânzi rezonabile nu sunt luate.
•    Presiunea organelor de control şi de urmărire penală asupra agenţilor economici devine insuportabilă.
•    Investiţiile străine sunt descurajate din cauza crizei politice.
•    Numărul de locuri de muncă nu creşte, ceea ce amplifică migraţia forţei de muncă peste hotare.
•    Reforma constituţională a fost compromisă.
•    Referendumul anunţat ieri nu reprezintă o soluţie de depăşire a crizei.
•    După eventualele alegeri prezidenţiale, indiferent cine le va câştiga, cauzele conflictului nu vor fi eliminate.
•    Reforma administraţiei publice locale este blocată. Nu se doreşte descentralizarea puterii de stat şi consolidarea capacităţii administrative şi financiare a colectivităţilor locale.
•    „Verticala puterii” este menţinută şi folosită de guvernanţi pentru a exercita presiuni asupra aleşilor locali, care sunt constrânşi să treacă în partidele puterii pentru a beneficia de sprijin financiar.
•    Puterea judecătorească este supusă unor atacuri permanente, legislaţia în domeniu este ciopârţită şi adaptată la interesul de moment al puterii politice.
•    Actuala conducere insistă să elimine din sistemul judecătoresc pe toţi cei care nu i se subordonează şi caută să îi înlocuiască cu persoane docile.
•    Reforma Procuraturii şi a Minsterului de Interne sunt blocate. Acestea, alături de Centrul de Combatere a Crimelor Economice şi a Corupţiei, au rămas „organe de forţă”, folosite contra oponenţilor politici şi instrumente de presiune asupra oamenilor de afaceri indezirabili puterii.
•    Guvernarea este incapabilă să combată corupţia, crima organizată şi concurenţa neloială.
•    Serviciul de Informaţii şi Securitate este condus în întregime de cadre vechi, de vârfurile KGB-ului cu vechime de zeci de ani în organele de represiune ale regimului totalitar sovietic.
•    Compania „Teleradio Moldova” este pusă sub un control politic dur, promovând aproape exclusiv exponenţii actualei puteri şi blocând acesul opoziţiei şi a societăţii civile.
•    Nici Procuratura Generală, nici majoritatea parlamentară nu au făcut lumină asupra tragicelor evenimente de la 7 aprilie 2009. Organizatorii acelor acţiuni violente, criminalii care au snopit în bătăi sute de poliţişti aflaţi la datorie nu sunt identificaţi.  Sunt urmăriţi penal doar câţiva ofiţeri superiori ai MAI, cărora li s-a atribuit rolul de „ţapi ispăşitori”.
•    Actuala putere a deteriorat grav şi fără ca partea rusă să fi dat vreun temei relaţiile politice şi economice cu Federaţia Rusă.  Consecinţele economice pentru ţară se anunţă a fi extrem de grave.
•    Dacă fosta guvernare comunistă a tensionat în mod artificial relaţiile cu România, guvernarea liberală a înrăutăţit puternic relaţiile cu Rusia.
•    Republica Moldova are nevoie de relaţii pozitive cu toţi vecinii.
•    Clasa politică trebuie să cunoască în profunzime interesele geopolitice ale vecinilor, România, Ucraina, Rusia, şi să contribuie la armonizarea lor,  pornind de la interesele naţionale ale Republicii Moldova.
•    Antagonizarea conflictului geopolitic între aceste ţări este în detrimentul ţării noastre.

PPCD APRECIAZĂ CĂ ÎN URMA ALEGERILOR VIITOARE ACTUALA PUTERE LIBERALĂ TREBUIE SĂ PLECE, IAR FOSTA PUTERE COMUNISTĂ NU TREBUIE SĂ REVINĂ.

PPCD SE PREZINTĂ CA O ALTERNATIVĂ ATÂT PENTRU PUTEREA LIBERALĂ, CÂT ŞI PENTRU OPOZIŢIA COMUNISTĂ.

PPCD ESTE DISPUS SĂ DEZVOLTE UN DIALOG POZITIV CU TOATE FORŢELE POLITICE DIN ŢARĂ ŞI ARE UN RESPECT EGAL PENTRU TOŢI ACTORII POLITICI, PE CARE ÎI TRATEAZĂ CA PE NIŞTE POTENŢIALI PATENERI SAU OPONENŢI ŞI ÎN NICI UN CAZ CA PE NIŞTE DUŞMANI.

PPCD SE POZIŢIONEAZĂ DREPT FORŢA A TREIA, ÎNTRE COMUNIŞTI ŞI LIBERALI.

NOUL POL POLITIC ESTE DESCHIS PENTRU TOŢI CETĂŢENII ŢĂRII, CARE S-AU DEZAMĂGIT DE ACTUALA PUTERE ŞI NICI NU DORESC REVNIREA PUTERII COMUNISTE.

AFLUXUL MASIV DE NOI MEMBRI ÎN PPCD, INDIFERENT DE NAŢIONALITATE SAU LIMBA PE CARE O VORBESC, ESTE DOVADA FAPTULUI CĂ OAMENII ÎŞI LEAGĂ SPERANŢELE UNOR SCHIMBĂRI ÎN BINE ANUME DE CREŞTIN-DEMOCRAŢI.

Iurie Roşca,
preşedinte PPCD

Leave a comment